Zasady Odchudzania czyli Zdrowe Odchudzanie

To, że odchudzanie jest procesem ciężkim dla każdej osoby borykającej się z problemem nadwyżkowych kilogramów. Jednak jeszcze bardziej frustrujące jest, to gdy pomimo naszych starań, waga nie spada, albo po chwilowej euforii związanej z utratą paru kilo, następuje szybki powrót do problemu, w postaci efektu jo-jo. Wynika to najczęściej z tego, że nieprawidłowo podeszliśmy do diety i procesu odchudzania — jest ono zbyt dużym obciążeniem dla organizmu i po prostu niezdrowe. Jak więc zacząć odpowiednie odchudzanie, które będzie obejmować podstawowe zasady gwarantujące efekty, dobre samopoczucie i brak efektu jo-jo? Czytaj dalej a się przekonasz ;).

Zdrowe odchudzanie, najważniejsze zasady.

• Istotne jest spożywanie regularnych, niewielkich posiłków. Dieta powinna być rozłożona na 4-5 porcji zjadanych, co 3-4 godziny. W każdym posiłku powinny znajdować się rodzaje składników odżywczych w równych częściach, czyli; białko, warzywa, złożone węglowodany. Jedząc w ten sposób, dajesz organizmowi poczucie sytości.

• Zastanów się, co tak naprawdę w Twojej dotychczasowej diecie było niezdrowe i staraj się tego unikać, lub zastąpić zdrowszą alternatywą.

• Diety o drastycznie zmniejszonej ilości kalorycznej, często nie dają dobrych efektów, przede wszystkim w kwestii zdrowotnej.

• Nie dojadaj do poczucia pełnej sytości. Pamiętaj, że impuls do mózgu, mówiący o najedzeniu się, dociera dopiero po około 20 minutach.

• Staraj się unikać sytuacji, gdy masz łatwą możliwość dokładania sobie na talerz w trakcie spożywania posiłku.

• Aktywność fizyczna to jeden z najważniejszych elementów zdrowia i urody. Ćwicz 30-40 minut dziennie albo 1,5 godziny, co drugi dzień.

• Im mniej przetworzone produkty, tym lepiej, skłaniaj się w stronę surowych owoców i warzyw, a unikaj fast foodów, czy dań instant. Jeżeli nie lubisz surowych warzyw albo potrzebujesz ciepłego posiłku, gotuj na parze, lub duś bez dodatku tłuszczu.

• Śniadanie to najważniejszy posiłek, który zapewnia odpowiedni poziom metabolizmu na resztę dnia. Nigdy go nie unikaj, a najlepiej zjedz je maksymalnie w ciągu godziny po przebudzeniu.

• Nie ma czegoś takiego jak przekąska. Wszystko, co jesz, traktuj jak posiłek, tyczy się to także kawy czy herbaty.

• Jedz, gdy czujesz głód, a nie po prostu łakomstwo.

• Sprawdzaj etykiety kupowanych produktów.

• Do sałatek i surówek dodawaj oliwę z oliwek, aby uzupełnić poziom kwasów tłuszczowych, niwelując potrzebę sięgania po tłuszcze trans (niezdrowe składniki przyczyniające się do problemów zdrowotnych).

• Słodycze i napoje gazowane powinny na stałe zniknąć z Twojej diety. Zastąp je sokami i owocami.

• Powiedz nie dla tłustego nabiału oraz mięs ze skórą.

• Zamiast makaronu i innych dań mącznych, spożywaj kasze, zboża oraz warzywa liściaste.

Odchudzanie
źródło: „Odchudzanie”

Ponadto:

• Okazuje się, że ludzie spożywający śniadanie, w formie zdrowych posiłków, mają przeciętnie niższą wagę, jak i zmniejszone ryzyko wystąpienia otyłości.

• Kofeina wykazuje stymulacyjny wpływ na metabolizm. Składnik ten znajduje się w kakao (naturalnym), czy oczywiście kawie. Podobnie działają także składniki zawarte w zielonej herbacie (która notabene również zawiera kofeinę).

• Picie odpowiedniej ilości czystej, niegazowanej wody w ciągu dnia (minimum 1,5 l), doskonale wpływa na samopoczucie i odchudzenia, pomagając w wypłukaniu toksyn z organizmu.

• Najczęstszą reakcją na stres jest czucie głodu i chęć podjadania. Dlatego doskonałym sposobem jest stosowanie relaksacyjnych praktyk, pozwalających na ukojenie nerwów.

• Korzystaj z okazji i pięknej pogody. Kiedy możesz do pracy czy sklepu, a także w ramach rekreacji wybieraj się rowerem. Ta aktywność poprawi Twoją kondycję, jak i wysmukli sylwetkę.

• Gdy bardzo silnie odczuwasz chęć przekąski, możesz ewentualnie spróbować naturalnego jogurtu, który wyreguluje dodatkowo pracę całego układu pokarmowego.

• 5 porcji świeżych warzyw i owoców, powinny dostarczyć Ci odpowiedniej ilości witamin, w tym antyoksydantów walczących z wolnymi rodnikami, które to powodują nowotwory, przyspieszone starzenie i spowalniają metabolizm.

• Warto zadbać o przynajmniej 1 danie rybne w tygodniu. Ryby zawierają duże ilości kwasów omega, które same w sobie, są doskonałym lekarstwem na nadwagę.

odchudzanie zdrowe

Odchudzanie a Moc suplementów.

Nie każdy jest w stanie zadbać o to, by w jego diecie znajdowały się wszystkie potrzebne składniki. Tu z pomocą przychodzą suplementy diety, które po pierwsze uzupełniają niedobór niektórych istotnych elementów, a po drugie mogą skutecznie zwiększyć efekty odchudzające. Suplementy odchudzające to głównie wyciągi z różnego rodzaju roślin, a często także ich owoców. Ekstrakty z mango, jagód acai, ananasa czy granatu, podkręcają metabolizm i spalają nadmiar tkanki tłuszczowej. Guarana, zielona herbata, imbir, działają przeciwzapalnie, dodają energii do działania i koją nerwy. Wiele suplementów diety zawiera niezwykle ważny składnik, jakim jest błonnik. Pozwala on na regulację trawienia, oczyszczenie organizmu, jak i niektóre jego formy dają uczucie sytości, które niweluje chęć sięgnięcia po przekąskę.

na odchudzanieKiedy odchudzanie może zaszkodzić?

Gdy podejmujemy decyzję o odchudzaniu, łatwo jest nam popaść w skrajność, dlatego trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że nie każdy sposób na utratę kilogramów jest odpowiedni.

• Unikaj diet o bardzo dużym zmniejszeniu ilości przyjmowanych kalorii. Stosując głodówki lub ubogie diety, pozbawiasz ciało niezbędnych składników odżywczych, narażasz się na duże problemy zdrowotne, a nawet choroby przewlekłe.

• Głodówki pozwolą Ci schudnąć w ekstremalnie szybkim tempie, ale powrót do poprzedniej wagi jest równie szybki. Efekt jo-jo podczas restrykcyjnej diety to znak, że organizm od tej pory będzie odkładał większe ilości tkanki tłuszczowej, aby zapobiec jej utracie w przypadku kolejnej diety.

• Niektóre specyfiki tak naprawdę nie prowadzą do spadku wagi poprzez utratę tkanki tłuszczowej, ale wody. Tego typu działanie może być niebezpieczna nawet dla życia.

Zdrowa dieta to sposób, w który tracimy zbędne kilogramy, nie tracąc chęci do życia, energii a przede wszystkim zdrowia. I tego należy się trzymać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *