Zanim zaczniesz spalać kalorie…

Odchudzanie to długotrwały proces, który u każdego przebiega inaczej. I mam złe wiadomości dla osób, które uważają, że będzie łatwo… Nie będzie!!! Odchudzanie jest powolne i długie, ale jak widać po wielu sławnych i mniej sławnych osobach, jest możliwe. Tak więc zaczynajmy. Liczysz się ty… Pamiętaj, Twoje ciało należy tylko do Ciebie i to ty masz prawo decydować o jego stanie i kondycji.

Jeżeli podoba ci się to jak teraz wyglądasz (bez względu na to czy ważysz 50 czy 120 kg) i nie chcesz nic w sobie zmieniać to oszczędź sobie kolejne 3 minuty na czytanie tego artykułu i zrób sobie kawę. Decyzja o odchudzaniu musi być podjęta przez Ciebie i to Ty musisz tego chcieć. Nigdy nie uda Ci się osiągnąć szczuplejszej sylwetki jeżeli sam nie będziesz tego chciał. Jednak nie zapominaj też o zdrowiu. Zbyt duża nadwaga może doprowadzić cię do chorób ze strony układu sercowo- naczyniowego, kostnego czy wielu innych dolegliwości. Jedz zdrowo, chudnij z głową… Jedzenie dostarcza ci energii, witamin, minerałów i wielu innych substancji, bez których Twój organizm nie będzie dobrze funkcjonował. Tak więc dlaczego miałbyś przestać jeść? Błędem jest stosowanie głodówek czy bardzo mało kalorycznych diet. Powoduje to znaczne osłabienie organizmu, choroby, a po procesie odchudzania efekt yo-yo (szybki powrót do wagi sprzed procesu odchudzania). Na samym początku musisz obliczyć ile zjadasz dziennie kalorii. Najbardziej dokładnie obliczy to dietetyk, ale przy odrobinie samozaparcia i Internetu poradzisz sobie sam. Spisuj przez pięć dni co zjadasz i za pomocą Internetu oblicz kaloryczność dziennych racji pokarmowych.

Odchudzanie jedzeniemNastępnie zaplanuj sobie dietę bogatą w warzywa, ryby czy owoce. Postaraj się zmniejszyć swoją kaloryczność o około 500 kilokalorii (kcal) w pierwszym tygodniu. Zastępując słodycze i przekąski, owocami i warzywami, oraz tłuste mięso, chudszym bądź rybami, w zupełności powinieneś sobie poradzić. Z każdym kolejnym tygodniem ograniczaj kaloryczność aż osiągnie ona mniej niż 2000 – 1500. Nie musisz być głodny na diecie. Jeżeli twoja nadwaga nie jest wysoka nie musisz stosować bardzo restrykcyjnych diet. Jednak przy dość dużej nadwagę radzę odwiedzić specjalistę, który profesjonalnie ułoży ci dietę i cykl odchudzania. Dziś siłownia, jutro basen… Ćwiczenia to ta najbardziej przerażająca część procesu odchudzania. Wiele osób rezygnuje z odchudzania już po pierwszym treningu. Ale tak naprawdę przy odpowiednim nastawieniu da się to nawet polubić. Jeżeli nie chce Ci się zacząć ćwiczyć umów się ze znajomymi. W grupie będziesz bardziej zmotywowany do wykonywania ćwiczeń razem z grupą. Ponadto spędzanie wspólnie czasu ze znajomymi poprawi Ci humor, a twoja niechęć do ćwiczeń przerodzi się w hobby. Nie lubisz pływać to nie pływaj. Nie musisz wykonywać ćwiczeń, których nie znosisz. Jest tyle możliwości. Masz w czym wybierać. Piłka, bieganie, siłownia, taniec. Ty chudniesz, ty wzbierasz. Dobrze jest wykonywać kilka różnych form aktywności aby nie popaść w rutynę. Rywalizacja z innymi też doskonale motywuje do ruch, więc może urządzicie sobie małe zawody na siłowni? Postaraj się poczuć w sporcie fan, a nie tortury. Ładny ciuch i w ruch… Ten akapit poświęcony jest głównie paniom, ale być może panowie też na tym skorzystają. Babeczki bardzo lubią zakupy. Każdy, choćby najbardziej pospolity ciuch, to 50 punktów do poprawy nastroju. Idź do galerii, kup przecudne buty do biegania, ekstra spodnie dresowe, i jakąś cudną górę. No a teraz skoro już masz taki zestaw… No przecież do pracy, ani na kawę do znajomych tego nie włożysz. Do dzieła! Skoro dobrnąłeś do końca tego artykułu, to należysz do grupy osób, którzy chcą schudnąć. Zastosuj się do moich wskazówek a na pewno będzie Ci łatwiej rozpocząć odchudzanie. Pamiętaj też, że jeżeli odchudzasz się już tydzień czy dwa to nie przestawaj. Najgorsze co możesz zrobić po takim czasie to zrezygnować. Wszelkie ograniczenia są w Tobie. Ty jesteś swoją największą przeszkodą !

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *