Jak szybko schudnąć na wiosnę ?

Jak schudnąć szybko na wiosnę?

a-change-in-lifestyle-1430599_1920

Wiele osób twierdzi, że nie da się schudnąć, w szybkim tempie, albo, że nie ma czasu na jakąś wymyślną dietę i komponowanie posiłków, aby jeść w taki sposób, który da szybkie efekty odchudzające. Nie jest to do końca prawda, da się schudnąć zdrowo i szybko, bez zagłębiania się w obszerne lektury opisujące, co do grama codzienny jadłospis i straszące, że jakiekolwiek wyłamanie się ze schematu zniweczy wszystkie efekty. Wystarczy tylko pamiętać o kilku podstawowych zasadach i można szybko zacząć się cieszyć nienaganną sylwetką.


1. Pij zieloną herbatę. Gdy w niedawnym badaniu porównano efekt metaboliczny zielonej herbaty z efektem placebo, naukowcy odkryli, że osoby pijące ją spalały około 70 dodatkowych kalorii na dobę. Te 70 kalorii dziennie to 4 kg tłuszczu rocznie! To nie magia, to nauka: Naukowcy uważają, że różnica jest spowodowana dostarczaniem przeciwutleniaczy znanych, jako katechiny, które znajdują się w zielonej herbacie.

2. Unikaj kalorii w szklance. Ciało nie rejestruje płynnych kalorii w ten sam sposób, jak robi to ze stałymi. Na przykład wypicie kubka cappuccino nie da takiego poczucia sytości jak zjedzenie talerza spaghetti. Ale w ostatecznym rozrachunku, dostarczymy za jego pomocą znacznie więcej kalorii, niż znajduje się w porcji pasty. Więc monitoruj spożycie soków, napojów gazowanych, kawy i wina, gdyż możesz być w stanie spożyć w nich dodatkowe 800 kcal dziennie, bez uzyskania poczucia sytości. (Nawiasem mówiąc, alkohol może hamować metabolizm tłuszczu, co utrudnia spalenie tych kalorii).

3. Zakup komplet obciążników o wadze 1-2 kg. To jednorazowa inwestycja, której nie będziesz żałować. Oto dlaczego: Trening siłowy buduje beztłuszczową tkankę mięśniową, która spala więcej kalorii – podczas pracy lub w stanie spoczynku – 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Im więcej masy mięśniowej masz, tym szybciej będziesz się odchudzać. Jak rozpocząć trening siłowy? Spróbuj zacząć od kilku pompek lub przysiadów. Używaj hantelków podnosząc je jedną ręką przez około 10 minut. Wykonuj te ćwiczenia trzy do czterech razy w tygodniu, a wkrótce pojawi się szybka poprawę Twojej sylwetki.

4. Zrezygnuj z soli. Sód przyczynia się do zatrzymywania wody, przez co wyglądasz i czujesz się jakby napuchnięta. Czy jesz za dużo soli? Prawdopodobnie tak — wartość dzienna to nie więcej niż 2400 miligramów sodu, (czyli około jedna łyżeczka do herbaty), ale większość z nas je jej coraz więcej, często dwu krotność tej ilości. Ukryte źródła soli, z których nie zdajesz sobie sprawy, obejmują zupy w puszkach i napoje, słone przekąski takie jak chipsy i precle i wiele paczkowanych produktów spożywczych.

5. Dopraw życie. Ostra papryka może zwiększyć podstawową przemianę materii. Powód? Kapsaicyna, związek w jalapeno i ostrej papryce, może zwiększyć w organizmie wydzielanie hormonów stresu, takich jak adrenalina, co z kolei może przyspieszyć metabolizm i zdolność do spalania kalorii. Co więcej, jedzenie ostrej papryki może zmniejszać apetyt. Dodawaj więc paprykę do swoich potraw.

6. Wyśpij się. Jak dziwnie by to nie brzmiało brak snu, może powodować nagromadzenie się tłuszczu. Kobiety, u których występuje mniej niż cztery godziny snu na dobę, mają wolniejszy metabolizm niż te, które odpoczywają przez pełne osiem godzin.

7. Idź na wieczorny spacer. Nie zrozumcie mnie źle – aktywność fizyczna w dowolnym momencie jest dobra. Ale wieczorem może być szczególnie korzystna, ponieważ metabolizm wielu ludzi zwalnia pod koniec dnia. Trzydzieści minut aktywności tlenowej przed kolacją zwiększa tempo przemiany materii i może zachować je podwyższone jeszcze przez dwie lub trzy godziny. To oznacza, że kalorie z kolacji mają mniejsze szanse na odłożenie siew postacie nadprogramowego tłuszczyku na biodrach.

8. Jedz każdy posiłek. Pomijanie posiłków nie sprawi, że będziesz chudnąć szybciej. Ta strategia spali na panewce, ponieważ organizm myśli, że jedzenia jest niewiele, więc spowalnia swój metabolizm w celu oszczędzania energii. Z biegiem czasu, – twoje ciało będzie wolniej zużywać kalorie, tworząc w ten sposób zaległości w postaci niechcianych kilogramów. Jeżeli wiesz, że w ciągu dnia nie będziesz mieć możliwości zjedzenia jednego z posiłków, weź ze sobą owoc czy nawet kawałek czekolady.

9. Suplementy. Wiele ze spożywanych posiłków, nie dostarcza wystarczającej ilości niezbędnych związków, które są potrzebne do dobrego samopoczucia, przyspieszenia metabolizmu, czy nawet poczucia sytości. Warto wiec zwrócić się w stronę suplementów diety. Suplementy odchudzające to szereg różnego rodzaju produktów, najczęściej w formie kapsułek lub herbat, które wzbogacają organizm o naturalne wyciągi, pomagające w utracie zbędnych kilogramów. Czy to poprzez zwiększenie energii, czy podkręcenie metabolizmu, czy dając poczucie najedzenia się.

10. Woda, woda i jeszcze raz woda. To dlatego, że picie 2-3 litrów wody dziennie jest jednym z najprostszych sposobów, aby przyspieszyć utratę wagi. Twój organizm potrzebuje wody, aby skutecznie metabolizować tłuszcz przechowywany pod skórą. Niski poziom przyjmowania płynów oznacza trudność dla ciała, aby spalić kalorie. Osiem szklanek wody dziennie, (co najmniej!) będzie utrzymywać sprawnie działający system przemiany materii. Aby bardziej wczuć się w rytuał codziennego picia wody, proponuję także ciekawy i efektywny zwyczaj, jakim jest wypicie szklanki wody z cytryną przed każdym posiłkiem. Biorąc pod uwagę, że najlepiej spożywać jest 5 posiłków, zostają nam tylko 3 szklanki do zagospodarowania pomiędzy. Natomiast sama woda z cytryną nie dość, że jest odświeżająca i energetyzująca, to prawie nie ma kalorii, a do tego wspomoże i przyspieszy trawienie.

Da się szybko schudnąć na wiosnę? Oczywiście! Wystarczy tylko zastosować się do powyższych wskazówek. W przeciwieństwie do wielu diet, tego typu działania nie obciążą i nie osłabią organizmu, a już w kilka tygodni zobaczysz, że można wyglądać i czuć się świetnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *