Dieta Kopenhaska

Dieta kopenhaska znana jest już od wielu lat. Pozwala na redukcję wagi ciała bez często towarzyszącego jej efektu jo-jo. Teoria głosi, że pozwala na zrzucenie nawet 20 kilogramów! W praktyce wszystko zależne jest od organizmu. Spadek wagi nie będzie jednak mniejszy niż 5 kilogramów. Potocznie mówi się o niej dieta trzynastodniowa. Jest to minimalny czas, w którym trzeba rygorystycznie jej przestrzegać.

odchudzanie

Dla niektórych może okazać się trudna, ponieważ wiąże się z radykalną zmianą dotychczasowych przyzwyczajeń żywieniowych. Tajemnica jej działania tkwi w przestrzeganiu spożywanej dziennie ilości kalorii. Według planu jest to około 500 – 600 kcal na dobę. Dieta została opracowana w taki sposób, aby nie zaburzać pracy organizmu. Powinna trwać 13 dni, ale nie należy jej zanadto przedłużać, aby sobie nie zaszkodzić. Przerwanie jej wiąże się niestety z trzymiesięcznym odpoczynkiem – tyle bowiem organizm potrzebuje do regeneracji. Można z niej korzystać tylko wtedy, kiedy organizm jest zdrowy.

Kategorycznie zabrania się spożywania alkoholu i słodyczy. Wiąże się to z natychmiastowym przerwaniem diety. W czasie kuracji konieczne jest dostarczanie do organizmu dużych ilości płynów. Minimalna dawka to 2 litry na dobę. Dieta to konkretnie opracowany jadłospis, od którego nie ma żadnych odstępstw. Tylko wtedy, przy dalszym racjonalnym żywieniu można być pewnym braku efektu jo-jo przez co najmniej dwa lata.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *